KOTA BHARU: Seorang lelaki orang kurang upaya (OKU) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas pertuduhan memukul isterinya menggunakan sebatang penyapu pada 10 Mei lepas akibat perselisihan faham.

Md Syahrul Efendi Muhamad, 47, didakwa memukul Noraziati Mohd Rebuih, 37, pada 10 pagi di sebuah rumah di Kampung Berhala Banggu di sini.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana daripada dua hukuman itu, jika sabit kesalahan

Hakim Nik Habri Muhamad membenarkan Md Syahrul Efendi diikat jamin RM7,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 27 Jun sebagai tarikh sebutan semula kes.

Dalam kes berasingan di mahkamah sama, seorang buruh kampung didakwa memukul abangnya menggunakan sebatang kayu hoki kanak-kanak di rumah mereka di Kampung Pengkalan Feri, Seberang Salor, pada 11 Mei lepas.

Mohd Zulakip Mohd Kori, 24, dituduh memukul Mohd Zulkharnain pada 7.30 pagi disebabkan perselisihan faham dan turut didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

Hakim Nik Habri menetapkan 13 Jun sebagai tarikh sebutan semula kes.

Pendakwaan bagi kedua-dua kes itu dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Faiz Fitri Mohamad, manakala tertuduh Md Syahrul Efendi dan Mohd Zulakip masing-masing diwakili peguam Ahmad Nurie Ab Rahman dan peguam Asmadi Abu Bakar.

-- BERNAMA