KUALA LUMPUR :Mesyuarat tergempar membabitkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama menteri besar dan ketua menteri yang dikatakan akan berlangsung di Putrajaya pagi esok, dibatalkan.

Sumber Pejabat Menteri Besar Selangor memberitahu Astro AWANI, mereka dimaklumkan mengenai pembatalan itu beberapa jam selepas menerima notis mengenainya petang tadi.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut.

Sementara itu, pegawai khas kepada seorang menteri besar yang lain turut memberitahu perkara yang sama apabila ditanya mengenai pembatalan mesyuarat berkenaan.

BACA: PM panggil semua MB dan KM ke Putrajaya esok - Laporan

BACA: Tiada keperluan isytihar darurat - Istana Negara

The Malaysian Insight (TMI) sebelum ini melaporkan Muhyiddin memanggil semua menteri besar dan ketua menteri ke Putrajaya untuk satu mesyuarat tergempar pagi esok.

Laporan TMI itu menyebut notis panggilan mesyuarat itu dikeluarkan selepas Raja-Raja Melayu selesai mengadakan pertemuan khas di Istana Negara, petang Ahad.

Terdahulu, Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menitahkan tiada keperluan untuk mengisytiharkan darurat di negara ini atau mana-mana bahagian negara Malaysia buat masa ini.

Setelah memperhalusi permohonan dan berbincang dengan Raja-Raja Pemerintah dan melihat situasi yang sedang dihadapi oleh negara, Al-Sultan Abdullah berasakan kerajaan sekarang telah berjaya menangani wabak ini dengan baik dan berkesan.

Seri Paduka Baginda sebaliknya mengingatkan ahli-ahli politik untuk memberhentikan segera segala politiking yang boleh menggangu kestabilan pemerintahan negara.