Seorang pengawal keselamatan maut selepas dipercayai terjatuh ke dalam lubang sedalam 1.2 meter di tapak pembinaan Gunung Lang, Ipoh pada petang Ahad.

C. Mohan,53 dipercayai telah maut sekitar tiga jam semasa mayatnya ditemui oleh rakan sekerjanya.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superitendan Abdul Rani Alias berkata kenderaan mangsa ditemui dalam jarak 20 sehingga 25 meter daripada lokasi kejadian.

"Pemeriksaan awal mendapati tiada sebarang unsur jenayah yang ditemui pada kenderaan mangsa.

"Ketika pihak polis sampai di lokasi kejadian, mereka menemui kesan cap jari mangsa di dinding berdekatan lubang di mana mangsa terjatuh.

"Siasatan awal mendapati mangsa jatuh dengan keadaan mukanya terhempas ke lantai dan mangsa juga mengalami kecederaan parah di bahagian kepala," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian pada petang Ahad.

Abdul Rani berkata, mangsa dipercayai cuba memanjat lubang tersebut untuk menyelamatkan diri namun gagal dan jatuh semula ke dalam lubang tersebut.

Tambah beliau, ketika dijumpai oleh rakan sekerjanya, terdapat kesan calar di sekitar badan mangsa dan juga darah dari hidungnya.

Rani berkata mayat mangsa akan dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat dan setakat ini kes akan diklasifikasikan sebagai mati mengejut (SDR).