KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia boleh melayari laman portal rasmi Pelan Pemulihan Negara (PPN) untuk mendapatkan maklumat dan perkembangan terkini berkenaan pelaksanaan pelan itu.

Menteri Penyelarasnya, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz memaklumkan bahawa ia medium komunikasi di antara kerajaan dengan rakyat dalam memastikan segalanya dapat dikongsikan dengan jelas.

“Komunikasi memang sangat penting untuk sesebuah pelan itu dapat dilaksanakan.

“Di dalam portal ini ada data yang telus dan terkini, ini insya-Allah dapat memberi sedikit pencerahan kepada rakyat yang mahu tahu isu terkini berkaitan dengan mereka,” kata beliau.

Portal rasmi PPN itu memaparkan status terkini kes jangkitan harian, tahap penggunaan wad Unit Rawatan Rapi (ICU), jumlah populasi yang sudah divaksinasi yang dikemas kini dari masa ke masa.

Di dalamnya juga menerangkan persoalan lazim menjadi keraguan rakyat seperti SOP yang perlu dipatuhi mengikut fasa, dan jenis-jenis pakej bantuan yang telah diperkenalkan untuk dirujuk dan dimanfaatkan.

Malah,orang ramai juga boleh berhubung dengan pusat khidmat pelanggan menerusi pautan yang disediakan untuk sebarang pertanyaan lanjut.

Layari laman portal rasmi PPN, di sini: https://pelanpemulihannegara.gov.my/selangor/index.html


Portal rasmi PPN medium komunikasi kerajaan dengan rakyat - Tengku Zafrul