IPOH: Polis telah memberkas seorang lelaki ekoran kekecohan yang berlaku di pekarangan Jabatan Kecemasan Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini, pada awal pagi Sabtu.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Yahaya Hassan berkata, lelaki berusia sekitar 20an itu diberkas di tempat letak kereta, Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab, di sini, kira-kira jam 11.50 malam tadi.


Menurutnya, kejadian kekecohan itu adalah rentetan daripada pergaduhan seorang suspek dengan ahli keluarga teman wanitanya di Jalan Sekolah, Guntong, di sini.


“Perintah reman diperolehi dari Mahkamah Majistret Ipoh selama empat hari hari ini hingga 23 Februari untuk membolehkan siasatan dijalankan,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

BACA: Polis buru suspek terbabit kes tular kekecohan di pekarangan HRPB

Beliau berkata, polis juga sedang berusaha untuk mengesan enam lagi lelaki yang masih bebas.


Terdahulu, Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata, polis sedang memburu beberapa orang suspek yang terbabit dalam kes mendatangkan kecederaan dan kekecohan di pekarangan Jabatan Kecemasan HRPB.


Menurut beliau, pihaknya telah mengesan beberapa video yang tular di media sosial serta mendapat perhatian umum.


"Dalam isu ini, PDRM Ipoh telah terima dua laporan polis mengenai dua kejadian berasingan tetapi berkaitan,” katanya dalam kenyataan lewat malam tadi.


Sebelum itu, tular di media sosial video yang memaparkan kekecohan di pekarangan HRPB sehingga menimbulkan kebimbangan orang ramai.