SHAH ALAM: Upacara penghormatan terakhir buat Pengerusi MCA Selangor Datuk Ng Chok Sin, 55, yang meninggal dunia semalam, akan diadakan di kediaman keluarga mendiang di Sepang hari ini.

Ketua Wanita MCA Selangor Tee Hooi Ling berkata upacara tersebut diadakan mulai pukul 10 pagi hingga 11 malam di No. 179, Kampung Baru, Sungai Pelek, Sepang.

"Upacara persemadian akan diadakan pada Khamis ini (31 Ogos) pada pukul 10 pagi, di lokasi yang sama," katanya ketika dihubungi Bernama.

Timbalan Pengerusi MCA Selangor Tan Gim Tuan ketika dihubungi mengesahkan mendiang meninggal dunia di kediamannya di Taman Desa, OUG, Kuala Lumpur kira-kira pukul 8 malam semalam.

Sementara itu, Presiden MCA Datuk Seri Wee Ka Siong menerusi hantarannya di Facebook berkata beliau terkejut menerima berita sedih pemergian Ng.

"Ng merupakan anak tempatan Sungai Pelek. Beliau pernah diberi peluang untuk bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Pelek sebagai calon Barisan Nasional pada tahun 2013 dan 2018," katanya.

Wee berkata sepanjang bersama MCA, Ng pernah menjawat pelbagai jawatan dalam parti termasuk Ahli Jawatan Kuasa Pusat, Pengerusi MCA Bahagian Sepang, Setiausaha MCA Negeri Selangor, Timbalan Setiausaha Agung Pemuda dan Bendahari Pemuda MCA Selangor.

"Saya melantik beliau sebagai Pengerusi MCA Negeri Selangor setelah saya memegang jawatan Presiden MCA pada 2018.

"Beliau telah menerima tanggungjawab ini dan seterusnya memainkan peranan untuk menjaga kepentingan rakyat bersama dengan barisan pimpinan MCA Selangor," katanya.

Wee berkata pemergian Ng adalah satu kehilangan besar kepada MCA dan berharap ahli-ahli keluarga mendiang kekal tabah dan kuat.

-- BERNAMA