KAJANG: Penduduk di sekitar kediaman Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Bandar Sungai Long mula menantikan pergerakan hari pertamanya ke Pejabat Perdana Menteri (PMO) pada Jumaat.

Kesemua mereka dilihat mula berkumpul seawal jam 7 pagi bagi menantikan pergerakan keluar Anwar Ibrahim pada hari pertama ke PMO.

Menurut Kelly Mok, pihaknya sangat teruja dan gembira untuk melihat Perdana Menteri Baharu yang bakal mengubah hala tuju negara.

"Kita sangat teruja untuk lihat hari pertama Perdana Menteri kita untuk pergi ke pejabat.

"Memang kita dah rancang untuk datang pagi ini beri sokongan kepada Anwar Ibrahim, ini merupakan hari pertama beliau ke pejabat sebagai PM.

"Kita harapkan Malaysia jadi negara yang lebih baik selepas ini dan kita harap seluruh rakyat Malaysia dapat hidup dengan harmoni," katanya ketika ditemui di pekarangan kediaman Perdana Menteri pada Jumaat.

Sementara itu, seorang lagi penduduk yang hanya ingin dikenali sebagai Chua menyatakan, pihaknya berharap keadaan ekonomi negara akan bertambah baik di bawah pentadbiran Anwar Ibrahim.

"Kita harap ekonomi negara akan bertambah baik selepas ini dan lebih banyak peluang pekerjaan untuk rakyat," katanya lagi.

Anwar Ibrahim yang juga merupakan Ahli Parlimen Tambun semalam selesai mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri ke-10 di Balai Singgahsana Kecil, Istana Negara pada jam 5.06 petang semalam.

Perkara itu selepas Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pada Khamis berkenan melantik Anwar sebagai Perdana Menteri ke-10.

Anwar dijangka bergerak ke PMO pada hari pertama menggalas jawatan itu sebentar lagi.