ASTRO AWANI ingin memohon maaf atas penerbitan artikel bahasa Melayu bertajuk 'Tindakan Ku Li kembalikan asas negara tepat pada masa. Ini sebabnya..' - Shad Faruqi dan bahasa Inggeris bertajuk 'Ku Li has always held true, tries to bring the country back to its founding principles' - Shad Faruqi, yang ditulis tanpa kesahihan sumber.

Artikel ini sebenarnya tidak pernah ditulis oleh Profesor Datuk Dr Shad Saleem Faruqi dan ia dihasilkan tanpa merujuk kepada beliau terlebih dahulu.

Apa sahaja kandungan dalam artikel berkenaan juga bukan pandangan Prof Shad sebaliknya ia merupakan bentuk penulisan tidak beretika yang berlaku atas kekhilafan pihak Astro AWANI.

Ia berpunca daripada salah faham antara pihak kami dengan pihak pejabat Tengku Razaleigh Hamzah berhubung maklumat serta penulisan berkaitan pandangan berkenaan yang sebenarnya datang dari orang lain dan bukannya Prof Shad.

Sehubungan itu, Astro AWANI sekali lagi memohon maaf kepada Prof Shad atas kealpaan ini dan akan memastikan ia tidak berlaku lagi pada masa akan datang.