JOHOR BAHRU: Polis memaklumkan proses Penamaan Calon bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor hari ini telah berlangsung dalam suasana aman dan terkawal.

Jurucakap Media PRN Johor, Supt Ibrahim Mat Som berkata calon dan penyokong telah mempamerkan sikap profesional dan mematuhi undang-undang sepanjang proses penamaan calon berlangsung.

"Polis Johor mengucapkan ribuan terima kasih kepada jentera pilihan raya dan agensi terlibat atas segala kerjasama diberikan sepanjang tempoh penamaan calon ini.

"Sehingga kini, tiada insiden yang tidak diingini berlaku dan proses penamaan calon berjalan dengan aman dan tenteram," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

SEMUA MENGENAI PRN JOHOR DI SINI

Beliau menasihatkan supaya semua parti, kumpulan penyokong dan orang ramai, supaya mematuhi prosedur operasi standard (SOP) pencegahan COVID-19 dan ketetapan undang-undang, agar tempoh berkempen berjalan secara aman dan harmoni.

Terdahulu, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Abdul Ghani Salleh berkata seramai 239 calon layak bertanding pada PRN Johor yang bermula hari ini, melibatkan 56 kerusi Dewan Undangan Negeri.