OLE Gunnar Solskjaer menyaksikan pasukannya dari Manchester United mengatasi Southampton 9-0 Selasa lalu dan berharap dapat meraikannya sekali lagi dalam aksi bertemu Everton.

Pengurus kelahiran Norway itu, sebelum ini diangkat sebagai pemain kegemaran di Old Trafford, bakal melengkapkan perlawanan ke-100 sebagai pengurus dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) -- termasuk ketika mengendalikan Cardiff City pada 2014 -- apabila Toffees berkunjung ke Manchester awal pagi ini.

Di United, terdapat prestasi naik turun dipamerkan, tetapi persembahan menyamai rekod ke atas Saints adalah bukti peningkatan dipamerkan pasukan di bawah kendalian Solskjaer musim ini.

Menjelang pertemuan dengan skuad kendalian Carlo Ancelotti, kami melihat sekilas bagaimana Solskjaer menentang pengurus EPL yang lain.


Fergie dalam liga tersendiri, tetapi Jose dalam pandangan

Tidak mengejutkan apabila pengendali legenda Red Devils, Alex Ferguson, yang memimpin United selama musim 27 tahun dengan penuh kejuaraan, adalah bos paling berjaya dalam era EPL untuk United.

Secara keseluruhan, dia mengendalikan 810 perlawanan EPL, menang 528 dengan peratusan kemenangan sebanyak 65.2 dan secara purata 2.16 mata setiap perlawanan.Terdapat 114 kekalahan dan menyumbat 1,627 gol.

Di United, Solskjaer memimpin 81 perlawanan EPL, dengan 41 kemenangan dan 17 kekalahan -- dengan peratusan kemenangan sebanyak 53.1 dan 1.85 mata setiap perlawanan.

Rekod yang ketinggalan sedikit kepada Jose Mourinho. Pengendali kelahiran Portugal itu, yang memimpin 93 perlawanan liga, menang 50. Dia meraih 1.89 mata secara purata setiap perlawanan dengan 53.8 peratusan kemenangan.

Namun, Solskjaer tampil lebih baik daripada dua pendahulunya Louis van Gaal (peratusan kemenangan 51.3, 1.79 mata setiap perlawanan) dan David Moyes (peratusan kemenangan 50, 1.68 mata setiap permainan).


Perbandangan kepada 100 perlawanan Fergie

Ada ketikanya bahkan Ferguson yang hebat melihat kedudukannya diancam di Old Trafford, tetapi kesabaran pihak kelab akhirnya membuahkan hasil kepada pasukan.

Dalam 100 perlawanan pertama pengendali kelahiran Scotland itu sebagai pengurus dalam EPL, dia menang 62, seri 25 dan tewas hanya 13.

Dia memiliki 62 peratusan kemenangan dan secara purata meraih 2.11 mata setiap perlawanan, manakala 178 gol terhasil dan sekadar bolos 79.

Sesetengah daripada 99 perlawanan EPL Solskjaer kurang berhasil.

Namun dia meraih 46 kemenangan dengan 46.5 peratusan kemenangan, manakala meraih 24 seri dan 29 kekalahan.

Solskjaer meraih 1.64 mata secara purata setiap perlawanan, manakala pasukannya meraih 165 gol.