KETUA Jurulatih Johor Darul Ta'zim (JDT), Esteban Solari, belum mahu mengibarkan bendera putih apabila menegaskan skuad Harimau Selatan itu masih berpeluang untuk mara ke pusingan 16 Liga Juara-Juara Asia (ACL).

Ini selepas juara Liga Super 10 kali berturut-turut itu mengalami kekalahan kedua dalam aksi Kumpulan I, dengan yang terbaru tewas 1-3 kepada juara Liga Korea Selatan, Ulsan Hyundai, di gelanggang lawan itu pada Selasa.

Dalam pertemuan di Stadium Ulsan Munsu itu, 20 minit pertama menjadi mimpi ngeri buat barisan bimbingan Solari berkenaan, di mana mereka dibolosi tiga gol.

Bagaimanapun, pasukan tuan rumah itu tempang pada minit ke-36 apabila pertahannya, Kim Tae-hwan dilayangkan kad merah tetapi JDT hanya dapat meraih satu jaringan hasil penyudah Bergson da Silva pada minit ke-53.

Ia merupakan kekalahan kedua JDT dalam saingan Kumpulan I selepas tewas 0-1 kepada kelab Jepun, Kawasaki Frontale di laman sendiri bulan lalu.

"Kami sedar setiap perlawanan akan menjadi sukar dan kini kami akan menghadapi mereka sekali lagi di laman sendiri," kata Solari pada sidang media, menurut laporan Astro ARENA.

"Apa yang saya katakan ialah setiap perlawanan musim ini sukar.

"Kami tahu jika kami dapat memenangi perlawanan itu, kami memiliki peluang yang amat cerah (untuk layak ke pusingan 16).

"Ia bukan mudah kerana kami sedar Ulsan merupakan juara Korea dan mereka pasukan yang amat kuat dan mereka telah menunjukkannya hari ini (Rabu).

"Jika kami mendapatkan mata dalam perlawanan berikutnya dan kami dapat mempamerkan aksi dominan seperti dalam babak kedua, kami berpeluang untuk meneruskannya.

"Selepas itu kami akan melihat apa yang boleh berlaku tetapi bagi saingan ACL ini, perlawanan selepas ini amat penting," katanya.

JDT seterusnya akan menghadapi Ulsan Hyundai di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri pada 7 November ini.