MOHAMED Salah mengalami kecederaan ketika bersaing dalam Piala Negara-Negara Afrika (AFCON) sekali gus menjadi kebimbangan terbesar Liverpool dalam perebutan kejuaraan Liga Perdana Inggeris musim ini.

Bintang The Reds itu mengalami kecederaan ketika Mesir seri 2-2 menentang Ghana awal pagi tadi.

Pemain bintang The Pharaohs dikeluarkan padang tanpa menghasilkan sebarang jaringan namun kini mengalami kecederaan ketika Ghana mendahului menerusi jaringan Mohammed Kudus.

Mesir bangkit menyamakan kedudukan menerusi Omar Marmoush selepas rehat sebelum Black Stars mendahului semula dengan gol kedua Kudus.

Bagaimanapun, permainan itu kembali seimbang apabila Mostafa Mohamed menyamakan kedudukan.

Keputusan seri bermakna Mesir perlu menewaskan Cape Verde pada hari Isnin untuk memastikan tempat di peringkat kalah mati pertandingan itu, walaupun keputusan seri mungkin sudah memadai.

Berada tanpa Salah akan membuat usaha mereka untuk kemenangan AFCON kelapan, yang pertama dalam kariernya, jauh lebih sukar dan jika ketiadaan bintang itu sekaligus turut akan memberi kesan kepada Liverpool dalam perebutan kejuaraan EPL.

Salah kelihatan penuh beremosi ketika meninggalkan padang namun tiada sebarang diagnosis telah dijalankan.

Dia disyaki mengalami ketegangan di bahagian hamstring, namun tahap kecederaan itu masih belum didedahkan.

Liverpool berharap bahawa masalah itu tidak serius dengan pengurus Jurgen Klopp bergantung kepada penyerang musim ini.

Dalam 20 penampilan, bekas bintang Roma itu telah menghasilkan 14 gol dan lapan bantuan jaringan.

The Reds kini berada di tangga teratas tetapi memerlukan pemain utama mereka untuk cergas untuk mencabar Manchester City.