KOTA BHARU: Bekas ketua jurulatih skuad kebangsaan Bawah 23 (B-23), Frank Bernhardt dilantik sebagai Pengarah Teknikal TRW Kelantan FC bagi memacu pasukan itu ke arah lebih baik sepanjang saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini.

Kelantan FC dalam kenyataan hari ini memaklumkan pelantikan Bernhardt itu bagi menggantikan pengarah teknikal sebelum ini Nasir Yusuf.

"Beliau (Frank Bernhardt) mempunyai pengalaman sebagai ketua jurulatih bersama Skuad B-23 Malaysia dan UiTM FC yang beraksi pada saingan Liga-M.

"Jurulatih berasal dari Kiel, Jerman ini juga memiliki sijil kejurulatihan UEFA Pro daripada German Sport University di Cologne, selain pernah menjadi Pengarah Teknikal Estonia FA (2007-2012 ) dan Azerbaijan FA (2014-2017)," menurut kenyataan itu,

Menurut Kelantan FC, perlantikan pengarah teknikal adalah antara syarat wajib dalam perlesenan kelab di bawah Liga Bola Sepak Malaysia (MFL),

Bernhardt, yang pernah bermain untuk kelab Werder Bremen, akan bertanggungjawab sepenuhnya memantau dan menilai unit kejurulatihan serta hal-hal berkaitan teknikal pasukan.

-- BERNAMA