JUDE Bellingham menyamai pencapaian Cristiano Ronaldo ketika menghasilkan dua gol buat Real Madrid di Almeria, awal pagi tadi.

Pemain tengah England itu mengekalkan persembahan cemerlang dalam penampilan sulungnya ketika menentang Kelab Athletic minggu lalu dengan satu lagi persembahan hebat untuk Los Blancos.

Pemain tengah England itu menjaringkan gol menarik ke atas Athletic Club di Bilbao sebelum pemain berusia 20 tahun tersebut mencetak dua gol lagi selain satu bantuan jaringan dalam kemenangan 3-1 di tempat lawan, awal pagi tadi.

Almeria mendahului pada awal permainan tetapi Bellingham menyamakan kedudukan pada minit ke-19. Gol itu diberikan selepas dirujuk video bantuan pengadil (VAR).

Toni Kroos -- yang sebelum itu dikecewakan kecewa apabila golnya didapati ofsaid -- membuat umpanan sempurna ke dalam kotak penalti untuk ditanduk masuk Bellingham selepas lima minit permainan bersambung dan pemain Inggeris itu mencipta pula gerakan untuk jaringan Vinicius.

Dia muncul bintang Real Madrid pertama yang menjaringkan gol dalam dua perlawanan kompetitif awalnya sejak Cristiano Ronaldo melakukannya. -- Stadium Astro