PENGENDALI Liverpool, Jurgen Klopp, telah mengetepikan cadangan kelab itu dalam usaha untuk mendapatkan khidmat Kylian Mbappe secara pinjaman.

Kapten Perancis, Mbappe, telah menjadi subjek bidaan rekod dunia GBP259 juta daripada kelab Arab Saudi Al-Hilal, tetapi Paris St Germain juga mungkin terbuka untuk perpindahan sementara sebelum kemungkinan melihat dia meninggalkan sebagai ejen bebas tahun depan pada penghujung kontraknya.

Chelsea dan Barcelona difahamkan antara kelab yang cuba membuat perjanjian untuk Mbappe, yang dilaporkan telah pun bersetuju untuk menandatangani kontrak dengan Real Madrid secara percuma dan dengan itu memperoleh yuran menandatangani EURO160 juta (GBP138 juta).

Anfield juga telah disebut-sebut sebagai destinasi yang mungkin untuk musim akan datang, tetapi Klopp segera meredakan khabar angin tersebut.

“Kami hanya tertawa bercakap mengenainya,” kata Klopp kepada Sky Germany ketika dia menyediakan skuad untuk perlawanan akhir jelajah Asia pramusim mereka menentang Bayern Munich di Singapura.

“Saya boleh katakan bahawa saya fikir dia seorang pemain yang sangat bagus, tetapi keadaan kewangan tidak sesuai dengan kami sama sekali. Saya tidak mahu merosakkan perancangan semasa, tetapi setahu saya, tidak ada apa-apa.

“Mungkin orang lain dari kelab sedang menyediakan sesuatu dan mahu mengejutkan saya... itu tidak berlaku dalam tempoh lapan tahun saya berada di sini. Itu akan menjadi kali pertama.” - Stadium Astro