OLIVER Kahn percaya harapan Bayern Munich untuk kejayaan trofi musim ini dan dalam kempen seterusnya berada di bawah ancaman dengan Julian Nagelsmann mengemudi.

Pengakuan secara diam-diam bahawa juara Bundesliga 10 berturut-turut itu akan melepaskan mahkota mereka jika Nagelsmann kekal sebagai pengurus dalam sidang akhbar semalam.

Ketua Pegawai Eksekutif Bayern, Kahn, memecat Nagelsmann dan telah membawa masuk khidmat Thomas Tuchel ke kelab itu sebagai ketua jurulatih, dengan harapan mereka untuk kekal merangkul treble menjelang minggu-minggu penutup musim ini.

Penghijrahan mengejut Nagelsmann, kurang daripada dua tahun selepas dia diperoleh dengan perbelanjaan besar daripada RB Leipzig, adalah satu yang diputuskan oleh hierarki Bayern.

"Beberapa hari kebelakangan ini adalah sukar untuk kita semua," kata Kahn.

"Ia sememangnya bukan hari yang mudah, dan dikatakan sukar untuk mendapatkan tidur lena ketika ini.

"Itulah satu sisi bidang ini yang tidak lagi menyeronokkan tetapi malangnya adalah sebahagian daripada perniagaan. Apabila anda melepaskan ketua jurulatih, akhirnya ada orang di sebalik keputusan itu.

“Tiada apa-apa perubahan besar, kami semua melihatnya sebagai ketua jurulatih yang sangat baik dan sangat baik, dan pada tahap peribadi kami memahami antara satu sama lain.

“Tetapi menjadi tanggungjawab dan kewajipan kami untuk memastikan kejayaan sukan kelab ini, jadi kami bertanya kepada diri sendiri apakah sebab di sebalik perubahan besar dalam prestasi.

"Jadi, ini bukan keputusan panik. Ia tiada kaitan dengan panik. Kami telah melihat dengan teliti segala-galanya, dan kami mengeluarkan emosi daripada keputusan itu."

Bayern tewas 2-1 kepada Bayer Leverkusen Ahad lalu dan akibatnya mereka melepaskan puncak Bundesliga kepada Borussia Dortmund.

Dortmund adalah lawan Bayern seterusnya, dan pengendali yang akan datang Tuchel juga merupakan bekas jurulatih Dortmund. - Stadium Astro