ONIC Esports Indonesia memenangi MPLI 2021 dalam aksi yang berlangsung selama empat perlawanan, semalam.

Pada pusingan akhir, mereka berjaya mengecewakan pasukan dari Filipina, Blacklist International dan dinobatkan juara.

Pada perlawanan pertama, Blacklist International tampil agresif. Mereka terus memberi tekanan kepada pemain Onic Esports, menjadikannya sukar untuk melakukan serangan balas. Sehingga akhirnya mereka menang dalam masa kurang 15 minit.

Onic Esports Indonesia memenangi MPLI 2021 dalam aksi yang berlangsung selama empat perlawanan.


Memulakan permainan kedua, Onic Esports yang tampil agresif. Drian dan ahli pasukannya tidak memberi peluang kepada Blacklist International untuk menguasai Land of Dawn dengan mudah.


Blacklist International VS Onic ID


Pertarungan itu dipersembahkan, di mana kedua-dua pasukan bergilir-gilir untuk memberi tekanan antara satu sama lain dan Blacklist International boleh bermain secara agresif semula.

Mereka telah menang dengan tujuh pembunuhan berbanding tiga ketika perlawanan memasuki minit ke-10. Akhirnya juara PMPL ID S8 berjaya menyamakan kedudukan 1-1.

Perlawanan menjadi lebih sengit pada perlawanan ketiga. Onic Esports, yang telah mendapat keyakinan, dan pemain Blacklist kelihatan bingung dibuat untuk bekerja keras untuk menahan serangan.

Strategi pertempuran dengan tiga hingga empat pemain cuba dilakukan oleh Blacklist International. Dari situ mereka mendapatkan ‘kill’ beberapa kali, namun Onic Esports dapat menjangka dan berjaya menang.

Onic Esports memenangi MPLI 2021 dalam perlawanan keempat. Di mana mereka memaksa juara PMPL PH Musim 8.

Menarik perhatian kami apabila hashtag #IndoPride bergema di media sosial selepas mereka meratah Blacklist International.