Demam perlawanan akhir Piala FA kian melanda peminat tegar bola sepak Kelantan dan Darul Takzim FC terutama di ibu negara.

Perlawanan yang akan berlangsung pada malam esok di Stadium Nasional Bukit Jalil bakal menjanjikan satu persembahan yang terbaik dari kedua-dua pasukan.

Meskipun tiket yang diperuntukkan untuk dijual di Stadium Sultan Mohamad Ke-IV, Kota Bharu dan Stadium Larkin, Johor Bahru telah habis dijual, ini tidak mematahkan semangat penyokong kedua-dua pasukan untuk terus mendapatkan tiket di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Melalui tinjauan Twitter, penyokong dari kedua-dua pasukan telah mula ‘berkampung’ di perkarangan Stadium Bukit Jalil seawal jam 12 tengah malam meskipun kaunter tiket hanya akan dibuka pada jam 9 pagi ini.

Sebanyak 20,000 tiket telah diperuntukkan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) untuk dijual di Stadium Nasional Bukit Jalil dan ianya akan dijual berdasarkan konsep ‘siapa cepat dia dapat’.

Setiap seorang pembeli tiket hanya dihadkan boleh membeli empat tiket sahaja.

Malah, kegilaan penyokong kedua-dua pasukan dalam mendapatkan tiket perlawanan akhir Piala FA ini turut mengundang kesesakan lalulintas di sekitar Bukit Jalil pada malam tadi.

Malah, kegilaan penyokong bola sepak kedua-dua pasukan ini turut dikongsi bersama menerusi laman Twitter.