IPOH: Meskipun mempamerkan corak permainan yang baik, namun Ketua Jurulatih Perak FC Datuk Lim Teong Kim masih tidak berpuas hati dan menegaskan masih ada ruang untuk penambahbaikan pasukan.

Mengakui bangga dengan semangat juang yang ditonjolkan anak buahnya walaupun terpaksa bermain dengan 10 pemain, selepas pertahanan Muhammad Fadhil Idris dilayangkan kad merah pada minit ke-66, Lim berkata terdapat beberapa kelemahan yang perlu diperbaiki bagi memantapkan pasukan.

"Bermain di laman sendiri sudah tentu memberi satu semangat dengan keberanian tersendiri... namun ada beberapa pemain yang tidak 'punya' keberanian ini, malah mereka tahu siapa yang saya maksudkan.

"Saya berbangga tatkala tertekan bermain 10 orang, namun kita berjaya mencipta beberapa peluang pada babak kedua, cuma penyudah yang tumpul dan kita akan perbaiki untuk dapatkan keputusan yang baik," katanya pada sidang media selepas perlawanan, di sini malam tadi.

Pada perlawanan itu, jaringan hasil sepakan penalti Stefano Brundo pada masa kecederaan membantu Sri Pahang FC mencatatkan kemenangan 2-1 ke atas Perak FC, dalam aksi pusingan pertama Piala FA 2023 di Stadium Perak, Ipoh.

Sementara itu, Ketua Jurulatih Sri Pahang FC Fandi Ahmad berkata beliau berpuas hati dengan prestasi yang ditonjolkan anak buahnya, yang mempamerkan semangat juang tinggi sekali gus meraih kemenangan.

"Saya nampak mereka (Perak FC) bermain lain daripada yang lain...Saya tengok banyak peningkatan dari mereka dan tahniah untuk penjaga gol mereka, selamatkan banyak peluang kita.

"Jadi kita tidak berputus asa dan hari ini (semalam) kita rasa happy dapat kembali daripada (ketinggalan) satu gol pada minit-minit terakhir... Yang penting kita punya semangat berpasukan agak kuat hari ini, jadi saya rasa bangga dengan anak buah saya," katanya.

-- BERNAMA