MAN UTD 3 BRENTFORD 0

Ralf Rangnick yakin Manchester United masih mampu mencabar kejuaraan utama tetapi dengan syarat perlu penambahan pemain berkualiti tinggi.

The Red Devils terus kemarau trofi untuk musim kelima dan hampir pasti akan terlepas kedudukan empat teratas Liga Perdana Inggeris (EPL).

United di kedudukan keenam selepas membelasah Brentford 3-0 dalam perlawanan terakhir di Old Trafford musim ini, awal pagi tadi, tetapi kekal lima mata di belakang Arsenal untuk tiket terakhir Liga Juara-Juara (UCL).

Lantas, pengurus sementara United itu mengakui bahawa beberapa pembelian utama adalah amat ditagih sekiranya United berhasrat menyaingi Liverpool dan Manchester City.

Rangnick, yang akan digantikan oleh Erik ten Hag di penghujung musim ini, memberitahu Sky Sports: "Sudah jelas beberapa pemain akan pergi dan terdapat keperluan untuk pemain berkualiti tinggi.

“Saya cukup percaya seandainya semua orang bekerjasama, kami boleh membawa Man Utd kembali ke tempat yang diperlukan.

“Kelab lain hanya memerlukan dua atau tiga jendela perpindahan untuk mencabar kejuaraan tetapi mulai sekarang kami perlu membawa masuk pemain berkualiti tinggi yang benar-benar boleh membantu meningkatkan tahap kami.

"Jika ini berjalan lancar maka saya tidak fikir ia perlu mengambil masa terlalu lama untuk dibentuk."

Ditanya adakah dia masih belum bersemuka dengan pengurus baru, Ten Hag, yang masih menggalas tugas di Ajax, Rangnick menambah: "Setakat ini kami masih belum berkesempatan untuk berbincang.

"Fokus Erik adalah untuk memenangi liga di Belanda, tumpuan kami adalah kepada perlawanan sendiri."