CRISTIANO Ronaldo mengakui bahawa dia tidak akan 'bermain untuk beberapa tahun lagi' tetapi menegaskan dia mempunyai keinginan untuk menang lebih banyak gelaran.

Pemenang Ballon d'Or lima kali itu telah mengecap kejayaan di England, Sepanyol, Itali dan di pentas antarabangsa bersama Portugal.

Pemain berusia 37 tahun itu mempunyai rekod jaringan terbanyak sepanjang masa dalam saingan Liga Juara-Juara (UCL) dan di pentas bola sepak antarabangsa.

Tetapi penyerang Manchester United itu mahu terus menambah senarai pencapaian cemerlang itu ketika dia menuju ke senja kerjayanya.

"Sukar untuk mengatakan bahawa saya tidak mahu menang lebih,” kata Ronaldo kepada DAZN dalam satu wawancara yang diterbitkan pada hari Jumaat.

"Jika saya berada di kelab dan saya sebahagian daripada pasukan kebangsaan yang memberi saya peluang untuk menang lebih banyak, kenapa tidak?

"Saya tahu bahawa saya tidak akan bermain untuk beberapa tahun lagi, semoga kira-kira empat atau lima tahun lagi, kita akan lihat. Tetapi saya mahu menang lebih banyak."

Cristiano Ronaldo telah menjaringkan gol menentang 168 pasukan berbeza, Ronaldo baru-baru ini mengharungi prestasi jaringan yang lemah, gagal menjaringkan gol dalam enam penampilan dalam semua pertandingan sepanjang Januari dan Februari -- rekod terpanjang tanpa gol kelab sejak tujuh perlawanan berturut-turut pada Disember 2008 dan Januari 2009.

Tetapi dia menamatkan tempoh itu dengan satu gol menentang Brighton and Hove Albion pada 15 Februari, menjadikan jumlahnya kepada 15 dalam 29 penampilan di semua pertandingan musim ini, dan Ronaldo mencadangkan dia akan terus bermain selagi dia suka.

"Saya mengikut haluan saya sendiri, bekerja setiap hari, masih cuba memperbaiki diri dalam segala hal dan menjaga diri saya secara fizikal dan mental,” tambahnya.

"Saya agak tua untuk bola sepak. Pada masa lalu, pemain hebat pernah bermain sehingga mereka lebih tua, tetapi mereka tidak mempunyai banyak perlawanan seperti kami.

"Saya sudah mencapai jumlah itu (1,000 perlawanan), tetapi seperti yang saya nyatakan, menjaga badan, terus bekerja, dan mempunyai semangat yang sama seperti dulu, saya masih boleh memberikan segala-galanya.

"Paling penting, saya terus menikmati apa yang saya lakukan."

- StadiumAstro.com