LUKE Shaw telah mengucapkan terima kasih kepada Ole Gunnar Solskjaer kerana "menguruskan saya dengan betul" setelah mendapat panggilan kembali dalam skuad England.

Shaw telah menjadi salah satu pemain terbaik United musim ini dan kembali ke peringkat antarabangsa untuk pertama kalinya dalam tempoh dua tahun, ketika skuad Gareth Southgate bersiap untuk kelayakan Piala Dunia menentang San Marino, Albania dan Poland.

Perlawanan itu akan menjadi yang terakhir Three Lions sebelum Southgate menamakan skuadnya untuk Euro 2020 yang dijadualkan semula, dengan bekas pemain muda Southampton, Shaw yang bersedia untuk bersaing dengan pemain pertahanan Chelsea, Ben Chilwell.

Pemain berusia 25 tahun itu berdepan kesulitan ketika di bawah kendalian Jose Mourinho di OId Trafford, di mana pemain itu dikritik secara umum ketika bergelut mendapatkan rentak, kecergasan dan keyakinan.

"Pengurus pemain [Solskjaer] adalah yang terbaik. Cara dia memperlakukan dirinya daripada segi bagaimana dia bercakap dengan pemain, ia dapat menampilkan aksi yang terbaik daripada semua," kata Shaw kepada Sky Sports.

"Anda dapat melihatnya. Dia menangani situasi dengan sempurna dari segi apa yang diperlukan, terutama di kelab besar seperti Manchester United.

"Dia melepaskan tekanan daripada pemain dan mengambilnya sendiri.

"Kadang-kadang tidak adil kerana kami yang beraksi di atas padang dan kami juga perlu mengambil bahagian yang adil.

"Bagi saya, terutamanya, daripada apa yang saya miliki sebelum Ole masuk, ini adalah perbezaan yang menyeluruh. Ini telah mendorong saya ke tahap yang baru."

Mengulas ketika prestasinya di bawah kendalian Mourinho, Shaw berkata, "Saya tidak mempunyai keyakinan pada masa itu. Saya hilang kepercayaan.

"Saya rasa itulah yang berubah dengan Ole. Dia menguruskan saya dengan betul dan saya mendapat keyakinan saya semula dan saya benar-benar menikmatinya pada masa ini."