KUALA NERUS: Pengendali skuad Terengganu FC (TFC) Tomislav Steinbruckner menafikan desas-desus bakal mendapat khidmat pemain Croatia, Igor Ponstonjski bagi memperkuatkan jentera tengah pada saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini.

Bagaimanapun, Steinbruckner mengesahkan skuad Penyu akan menerima kehadiran dua pemain import yang dijangka tiba pada Mac ini, namun enggan mendedahkan kedua-dua nama pemain import baharu itu.

Menurut Steinbruckner, Ponstonjski merupakan pilihan utama untuk mengemudi bahagian tengah namun hasrat mendapatkan khidmat pemain itu tidak dapat direalisasikan atas sebab tertentu.

"Kita perlukan dua pemain import. Saya tidak akan dedahkan nama mereka terlebih dahulu. Saya belum pasti bila mereka akan menyertai pasukan tapi saya jangkakan minggu pertama Mac.

"Saya tahu peminat menyebut nama Igor Ponstonjski...tapi beliau tidakan akan bersama kita," katanya ketika dihubungi Bernama.

Sementara itu, Steinbruckner berkata latihan skuad bimbingannya itu berjalan lancar dan mereka akan mengharungi beberapa perlawanan pramusim pada hujung Mac ini.

"Semuanya dalam keadaan baik. Pemain bekerjasama juga bekerjasama dengan baik. Kita akan ke Kuala Lumpur untuk beberapa perlawanan persahabatan pada hujung Mac nanti, selain akan berdepan Kelantan dan Pahang," katanya.

Terdahulu, TFC mengumumkan dua import baharu iaitu Ismaheel Akinade (Nigeria) dan Matthew Steenvordeen (Belanda) bagi mengharungi Liga-M musim 2024/2025 yang akan membuka tirai pertengahan Mei depan.

Tiga import dikekalkan dari musim 2022 ialah Ivan Mamut, Argzim Redzovic dan pemain tengah, Nurillo Tukhtasinov.

-- BERNAMA