ASH BARTY meneruskan permulaan mengagumkannya dalam Terbuka Australia dengan kemenangan ke atas Lucia Bronzetti, sebentar tadi.

Pemain nombor satu dunia itu hanya tercicir satu game dalam pusingan pertama sebelum meneruskan rentak cemerlangnya dalam pertarungan hari ini untuk menumpaskan Bronzetti 6-1, 6-1 di Rod Laver Arena.

Juara dua kali grand slam itu hanya memerlukan tempoh 52 minit untuk mengadakan pertemuan dengan pilihan ke-30 dari Itali, Camila Giorgi.

Pemain Australia itu kekal di landasan tepat untuk pertemuan pusingan keempat yang dinanti-nantikan ramai apabila dijangka berhitung dengan bintang Jepun, Naomi Osaka.

Dalam perlawanan sebentar tadi, Barty tidak menunggu lama untuk mematahkan servis Bronzetti untuk mendahului 2-0.

Bronzetti hanya meraih satu mata selepas dua servis pembukaannya yang menyaksikan Barty makin selesa 4-0 untuk merampas set pertama dalam masa 26 minit.

Pertemuan itu terus menjadi berat sebelah dalam permulaan set kedua, dibantu kesilapan berganda daripada Bronzetti selain Barty meneruskan keunggulannya dalam set ketiga.

Wakil tuan rumah itu kemudian pantas memadamkan kebangkitan lawannya untuk mengesahkan kemaraannya di Melbourne berkenaan dengan penuh bergaya.