Tiada isu tunduk kepada pasukan Singapura mengenai waktu sepak mula Liga Super di Stadium Jalan Besar Singapura pada bulan Ramadan seperti didakwa.

Sebelum ini, pemain dan peminat bola sepak tempatan membidas tindakan FAM yang kononnya tunduk kepada desakan Persatuan Bola Sepak Singapura (FAS) untuk mengadakan sepak mula pada 8:30 malam di sana, walhal sepak mula di Malaysia bermula pada pukul 10.00 malam.

Namun Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) memberi penjelasan bahawa sepak mula tidak boleh dilewatkan kerana berdasarkan peraturan stadium Singapura, semua aktiviti perlu berakhir pada 11.00 malam.

Penjelasan dibuat menerusi akaun rasmi FAM, @FAM_Malaysia.

Dalam pos terkini, FAM memberitahu FAS menerima permohonan untuk mengadakan sepak mula semua perlawanan Liga Super di Stadium Jalan Besar sepanjang bulan Ramadan diubah ke 9:00 malam.


Sebelum ini, ketua pasukan ATM, Hairuddin Omar antara pemain yang menyuarakan rasa tidak puas hati dengan waktu sepak mula di Liga Super di Singapura secara terbuka di akaun Facebooknya.


Sepak mula tidak boleh dilewatkan kerana peraturan stadium di Singapura.

Orang ramai turut menyokong kenyataan Hairuddin di media sosial dan mengecam keras waktu sepak mula yang ditetapkan Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) FAM.

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin antara yang mahu FAM memberi penjelasan mengenai waktu sepak mula di Singapura dengan cepat.


ATM akan bertandang ke Stadium Jalan Besar Singapura menentang Lions XII FC pada 20 Jun.