Beraksi di atas padang basah, Sime Darby memperolehi dua gol pantas pada minit ke-10 dan minit ke-13 menerusi Marco Perovic.

Walaubagaimanapun, anak buah Zainal Abidin Hassan mula memperkemaskan permainan mereka sementara tuan rumah dilihat terlalu awal untuk mempertahankan kelebihan jaringan.

Usaha Tok Gajah mengatur serangan bertali-arus akhirnya berjaya merapatkan jurang 2-1 menerusi Damion Stewart selepas menanduk masuk sepakan percuma Azamuddin Akil.

Pahang sekali lagi memiliki peluang menarik namun Suffian Abdul Rahman lebih tangkas percubaan Dickson Nwakaeme.

Namun, kelibat Azamuddin tidak bertahan lama apabila terpaksa dikeluarkan akibat kecederaan dan digantikan dengan Fauzi Roslan.

Agak menghairankan apabila Sime Darby menggantikan Perovic dan meletakkan Aliff Samsudin menjana gerakan pada awal babak kedua.

Namun pertukaran itu tidak memberi kesan kepada permainan tuan rumah.

Sebaliknya, Pahang bertambah garang dengan sentuhan Nwakaeme menjadi igauan benteng Sime Darby.

Matias Conti mengikat kedudukan kepada 2-2 pada minit ke-58.

Pengaruh Nwakaeme cukup bernilai dengan dua bantuan gol Matias Conti pada minit ke-67 dan Fauzi Roslan pada minit ke-73.

Di akhir permainan, Zainal memberi kepercayaan kepada pemain muda, Md Rizua Shafiqi untuk bermain di bahagian tengah dan merehatkan Hafiz Kamal untuk 10 minit terakhir.

Permulaan lembab hampir menjerat pendahulu Liga Super Pahang di Stadium Majlis Perbandaran Selayang sebelum bangkit daripada ketinggalan dua gol untuk menang 4-2.

TRW tundukkan skuad Seladang

Sementara itu, Kelantan berjaya mengutip tiga mata penuh menentang Perak 1-0 menerusi gol sulung Wan Zack Haikal pada minit ke-73.

Nor Farhan Muhammad dilayangkan kad merah tetapi skuad kendalian Zahasmi Ismail bertahan sehingga wisel penamat.

Terrenganu pesta gol di Selayang

Terengganu melakar kemenangan besar 5-1 di Stadium Selayang menentang ATM yang terus bergelut dalam carta Liga Super.

Kedua-dua pasukan terikat 1-1 pada babak pertama menerusi Mohd Shahrin buat Terengganu dan Abdulafees Abdulsalam buat ATM.

Namun pada babak kedua, Terengganu memulakan pesta gol seawal minit ke-48 menereusi Gustavo Lopez dan penyerang Norshahrul Idlan Talaha.

Issey Nakajima-Farran meledakkan dua gol dalam 15 minit terakhir untuk mendapatkan kemenangan ketiga berturut-turut.

KEPUTUSAN LAIN

Selangor 1-1 PDRM

Sarawak 0-2 Johor DT