PELAKSANAAN Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) telah menyebabkan banyak masa dihabiskan di dalam rumah bagi mengekang penularan jangkitan wabak COVID-19.

Hal tersebut juga telah mengakibatkan orang ramai lebih memilih untuk masak di rumah termasuk mencuba pelbagai resepi masakan.

Oleh itu, kami sarankan anda mendapatkan peralatan masakan yang tepat untuk membantu proses penyediaan masakan menjadi lebih mudah dan menjimatkan masa.


1. Bekas minyak masak


Gambar Shopee

Ia dilengkapkan dengan pembukaan dan penutupan automatik, di samping menggunakan prinsip tuas tanpa memerlukan anda memutarnya menggunakan tangan serta membantu sukatan minyak yang diinginkan kerana reka bentuknya yang ergonomik.


[DAPATKAN DI SINI]


2. Pengalas nyahbeku daging


Gambar Shopee


Tanpa memerlukan ketuhar, elektrik, bahan kimia dan air panas, ia membantu anda nyahbeku daging beku dengan lebih cepat.

Ia diperbuat daripada aluminium tidak bertoksik dengan 20,000 kali pengaliran terma berbanding logam biasa. 

[DAPATKAN DI SINI]


3. Pembuang sisik ikan


Gambar Shopee


Tiada lagi sisik ikan yang berterbangan apabila anda menyiang sisik ikan. Kini, lebih mudah untuk basuh dan dibersihkan.


[DAPATKAN DI SINI]


4. Pengisar daging automatik


Gambar Shopee


Tiada lagi masalah untuk mengisar daging. Ia membantu anda mendapatkan kisaran daging yang sempurna dengan dilengkapkan dua bilah pisau pengisar di dalamnya.


[DAPATKAN DI SINI]


5. Pengisar sayur


Gambar Shopee

Tanpa memerlukan bateri, ia mudah untuk memotong, mencincang dan mengisar pelbagai jenis sayur-sayuran termasuk mudah untuk digunakan dan dibasuh.


[DAPATKAN DI SINI]



6. Penyekat jaring keluli tahan karat


Gambar Shopee


Ia direka bentuk dengan fleksibiliti dan ketahanan yang membantu anda menapis makanan daripada minyak panas, stim dan basuhan. Ia juga tidak akan panas apabila disentuh.

[DAPATKAN DI SINI]


7. Pengasah pisau dan gunting


Gambar Shopee


Mempunyai pisau dan gunting yang tumpul boleh menyebabkan mood memasak tidak seronok. Ini pengasah yang boleh anda dapatkan selain bentuknya yang ringan, kecil dan mudah untuk disimpan.


[DAPATKAN DI SINI]


8. Penapis periuk silikon


Gambar Shopee


Tiada lagi masalah untuk menapis makanan dan tertumpah.

Penapis periuk silikon ini memastikan makanan ditapis dengan sempurna dan mempunyai ketahan suhu sehingga 240 darjah celsius.


 
[DAPATKAN DI SINI]


9. Pam sos


Gambar Shopee


Kadang-kala apabila hendak menuang sos ke dalam makanan, mungkin berlakunya tragedy tidak diigini.

Ia termasuklah terlebih sukatan dan tertumpah. Kami sarankan dispenser sos ini bagi memudahkan urusan masak anda.


[DAPATKAN DI SINI]


Tunggu apa lagi, jom beli dan nikmati pengalaman memasak yang lebih sempurna dan efisien.


*Artikel ini mengandungi pautan afiliasi. Kami mungkin menerima komisen untuk pembelian produk yang dilakukan melalui pautan ini.

** Setiap Sabtu dan Ahad, AstroAwani.com membawakan artikel santai dan merangkumi pelbagai topik menarik seperti pelancongan, pemotoran, gaya hidup, hobi, kekeluargaan, kesihatan, pengetahuan am, trivia dan banyak lagi. Ikuti #SantaiHujungMinggu!