ORANG ramai disaran memberikan perhatian dan penekanan berhubung kepentingan pengudaraan dan kualiti udara dalaman (KUD) yang baik, lebih-lebih lagi ketika negara masih dibelenggu wabak COVID-19.

Antara aspek yang mempengaruhi KUD adalah suhu, kelembapan, kulat, bakteria, pengudaraan tidak baik dan pendedahan kepada bahan kimia.

KUD yang tidak baik akan menyumbang kepada ketidakselesaan, menjejaskan kesihatan dan menyebabkan produktiviti individu menurun, apatah lagi mereka yang banyak menghabiskan masa di rumah atau bekerja di dalam bangunan.

Oleh itu, antara cara untuk mendapatkan KUD yang lebih baik adalah dengan menaik taraf sistem pengudaraan dan penyaman udara.

Kini, banyak penyaman udara dilengkapi teknologi dan inovasi maju yang boleh didapati di pasaran.

Misalnya, penyaman udara Hitachi yang direka dengan ciri-ciri unik meliputi kecekapan tenaga dipertingkatkan, teknologi pembersihan kendiri dan kawalan WiFi terbina di dalamnya.

Kecekapan tenaga

Penyaman udara Hitachi dikuasakan oleh sistem Vector DC Inverter yang memberikan prestasi terbaik serta lebih cekap tenaga berbanding sistem tanpa Inverter.

Penyaman udara Hitachi mempunyai fungsi cip mikro yang melaraskan aliran udara dan putaran pemampat (compressor rotation) dengan sewajarnya kepada operasi penjimatan tenaga agar pengguna dapat mengekalkan suhu yang diingini .



Kualiti udara bersih dengan teknologi FrostWash™

Dilengkapi dengan teknologi FrostWash™, ia memastikan kebersihan penyaman udara anda pada tahap terbaik. Ia merupakan teknologi  yang inovatif dengan menyingkirkan *99.9 peratus virus, **93 peratus kulat dan bakteria.

Teknologi itu akan berfungsi secara manual atau automatik bergantung kepada model apabila sudah mencapai waktu operasi tertentu. Ia tidak akan memulakan pembersihan kendiri sekiranya mod penyejukan sedang digunakan.

Pengguna boleh menekan butang pada alat kawalan jauh sekiranya ingin menggunakan fungsi tersebut.

Ia turut dilengkapi Penapis Udara PM2.5 Wasabi yang menyingkirkan ***99 peratus 2.5 μm partikel mikroskopik.

Penapis tersebut juga memiliki fungsi antibakteria dan penyahbauan serta digabungkan dengan prapenapisan tahan karat yang tahan lama, mudah dibersihkan, mengelakkan pertumbuhan bakteria dan menghalang debu daripada memasuki unit.



Sistem WiFi pintar

Selain itu, ia juga boleh dikawal dari jarak jauh kerana memiliki kawalan WiFi yang boleh dimuat turun melalui aplikasi airCloud Home.  

Pengguna boleh mengawal penyaman udara Hitachi melalui aplikasi airCloud Home yang intuitif walaupun tidak berada di rumah. Teknologi terkini ini akan membantu pengguna jimat tenaga.



Lengkapkan rumah anda dengan penyaman udara Hitachi

Melalui rangkaian penyaman udara Hitachi, anda kini boleh menikmati udara ruangan dalaman yang lebih bersih dan sihat.

KUD yang baik akan memberi kesan kesihatan yang baik kepada pengguna sekaligus menyumbang kepada keselesaan dan kesejahteraan hidup.

Untuk maklumat lanjut mengenai penyaman udara Hitachi, orang ramai boleh melayarinya di sini.


Nota: Ciri produk mungkin berbeza mengikut model.

*Diuji oleh Kitasato Research Centre for Environment Science, Japan. Test no. 2020_0386: Suppress Virus effect observation test by operating FrostWash™.

**Diuji oleh Kitasato Research Centre for Environment Science, Japan. Test no. 2017_40194: Antibacterial and anti-mold effects when operating FrostWash™ four times.

***Wasabi Air Purifying Filter diuji oleh Hitachi Environmental Test Laboratory.


- Artikel ini adalah kandungan berbayar.