Untuk meraikan ulang tahun ke-30 rekaan kasut terkenal tersebut, butik kasut terkenal dari Jepun Mita Sneakers telah bekerjasama dengan Reebok untuk menghasilkan versi eksklusif terbaru Reebok Classic.

Shigeyuki Kunii, pengarah kreatif Mita Sneakers mempamerkan kasut tersebut dalam sebuah video untuk Hypebeast.

Model Kulit Classic digabungkan dengan ciri-ciri bercahaya di bawah matahari serta bercahaya di dalam gelap, kasut yang direka "untuk kelihatan berbeza pada masa yang berbeza dan dalam persekitaran yang berbeza." menurut Kunii.

Direka khas di Tokyo, dilengkapi panel kulit berkualiti tinggi, bahan-bahan chambray dan terry. Juga terdapat motif halus berbentuk pagar, diilhamkan oleh kedai itu sendiri.

Ditubuhkan 40 tahun yang lalu di Tokyo, Mita Sneakers mula mengeluarkan jenama tradisional Jepun, tetapi berkembang menjadi label antarabangsa dan kerjasama eksklusif berikutan ledakan sneaker pada tahun 1990-an.

Reebok menghasilkan Classic pada 1983 sebagai salah satu jenama kasual kasut sukan, dan berkembang menjadi ikon rekaan meden. Awal tahun ini Italian electronic dikenali Planet Funk juga menghasilkan Classic khas, boleh didapati dengan harga €140 dari LuisaViaRoma.

Maklumat lanjut mengenai Mita Sneakers, termasuk harga dan hari pelancaran akan diumumkan.