Orang ramai yang melalui sebuah kawasan komersial di di Jalan Genting Klang, Setapak hari ini dikejutkan dengan satu insiden tembakan pada jam 3.35 petang.

Beberapa gambar dan rakaman video yang diterima Astro AWANI pada awal kejadian, menunjukkan orang ramai sedang mengerumuni sebuah kawasan persimpangan dekat Setapak Central untuk cuba melihat dengan lebih dekat sebuah kenderaan yang berada di tengah jalan dengan kesan tembakan.

Imej berkenaan menunjukkan sebuah kereta model sedan dan berwarna gelap, dengan kesan tembakan di cermin sebelah kiri - tujuh di cermin pintu hadapan dan lima di cermin pintu belakang.

Video itu juga menunjukkan pihak polis sedang berkawal dan menjalankan siasatan awal, selain pasukan paramedik yang datang dengan sebuah ambulans.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, pihak polis menemui 18 kelongsong peluru di tempat kejadian, dengan 12 kesan tembakan di sebelah kiri kenderaan sementara empat di sebelah kanan.

http://www.astroawani.com/berita-sukan/khairul-hafiz-jantan-lebur-rekod-watson-nyambek-112224

Sementara itu, hasil penelitian rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pula menunjukkan kenderaan mangsa sedang berhenti di lampu isyarat di lorong paling kanan, sebelum didatangi empat suspek yang menaiki dua buah motosikal.

Dua suspek dilihat terus melepaskan tembakan dari kedua-dua sisi kenderaan, sebelum bergegas meninggalkan lokasi dengan membelok ke satu simpang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC Rusdi Mat Isa mengesahkan rakaman CCTV itu dari tempat kejadian.

Difahamkan, pemandu lelaki berusia 43 tahun dalam kereta berkenaan maut serta-merta dalam insiden itu.

Siasatan lanjut mengenai motif kejadian masih dijalankan.

keadaan pemandu yang menjadi mangsa tembakan. - Foto ihsan orang awam