MAXIS Berhad menerusi kempen ‘nikmat raya bersama’ membantu perusahaan kecil dan sederhana (PKS) serta usahawan mikro di Malaysia memulihkan perniagaan yang terjejas akibat COVID-19.

Inisiatif itu bakal menawarkan peluang kepada usahawan terlibat memasarkan produk mereka secara dalam talian bagi menjana pendapatan pada musim perayaan.

Pemilik butik HE.GI.RA, Siti Zainab berkata, kempen tersebut dilihat berupaya membantu pihaknya untuk menjadi lebih kreatif dan inovatif di samping menambah variasi produk serta servis.

“Keadaan semasa ini memang agak sukar hendak mendapatkan stok barangan jualan lebih-lebih lagi barangan diimport daripada luar negara, sekarang kami lebih fokus kepada produk keluaran Malaysia.

“Dengan adanya kempen ini, ia merupakan peluang keemasan untuk memperkenalkan produk kami kepada pelanggan lebih besar,” katanya yang merupakan salah seorang usahawan terlibat menerusi kempen ‘Nikmat Raya Bersama’.

Sementara itu, pengusaha tanjak buatan tangan, Tajong Puaka, Rashidi Othman pula berkata, kempen itu membolehkan pelanggan mendapatkan produknya dan menjangkakan perniagaan akan bertambah baik.

“Pandemik ini tak dinafikan daripada segi promosi dan jualan memang terjejas yang mana pergerakan menjadi terhad dan sukar untuk bersemuka.

“Tapi kempen ini umpamanya memberikan nafas baharu kepada produk kami dan semoga perniagaan akan terus berkembang maju,” katanya.

Dalam pada itu, aplikasi Shopee dipilih kerana ia telah dimuat turun lebih daripada 20 juta kali dan laman sesawangnya dilayari oleh 29 juta pengunjung pada setiap bulan.

Lebih menarik, Shopee turut memberikan ganjaran syiling 10 peratus untuk setiap pembelian yang dibuat melalui usahawan dibawah kempen ini.

Pengguna baru juga bakal menikmati penghantaran percuma dan potongan sebanyak RM20.

Pada masa sama, lebih 40 PKS dan usahawan mikro dengan lebih 300 produk raya di seluruh negara terlibat dalam pembikinan filem katalog Hari Raya yang dibawakan oleh Maxis.




Ia antara inisiatif Maxis untuk memberikan pemasaran percuma dan pendedahan pasaran yang lebih besar kepada para usahawan selain membantu merancakkan transformasi digital perniagaan.

Ia akan memudahkan masyarakat mendapatkan barangan keperluan bagi menyambut Aidilfitri antaranya pakaian, makanan, produk kecantikan dan deko dalam pelbagai pilihan dengan harga murah.

Orang ramai yang ingin mendapatkan keperluan raya dengan harga berpatutan digalakkan untuk membelinya dari para usahawan ini melalui maxis.com.my/nikmatrayabersama.

*Artikel ini adalah kandungan berbayar.