KUALA LUMPUR:Selepas 4K UHD Ultra Box Astro mendapat sambutan hangat dengan lebih 200,000 unit diedarkan, Astro kini memperkenalkan pula Ulti Box, tambahan terbaharu dalam siri kotak berhubungnya.

Ulti Box akan melengkapkan dan memperkukuhkan lagi visi Astro dalam memberikan pengalaman perkhidmatan kotak berhubung yang lancar kepada semua segmen pelanggan.

Dalam satu kenyataan, Astro berkata Ulti Box merupakan set-top box kompak yang dilengkapi dengan siaran HD, hubungan Wi-Fi dan alat kawalan jauh baharu yang memudahkan navigasi dengan sifat intuitifnya.

“Dengan Ulti Box, pelanggan akan disajikan dengan kemudahan inovatif sedia ada di Ultra Box ketika dihubungkan dengan Wi-Fi, seperti menonton program yang dilanggan secara on demand untuk mengurangkan isu gangguan siaran ketika hujan.

“Ia juga memastikan pelanggan tidak terlepas peluang menonton program kegemaran masing-masing dengan cloud recording, memainkan semula program dari titik mula, serta menikmati kandungan dalam versi HD,” menurut kenyataan tersebut.

Perbezaan utama antara dua set-top box terkini Astro adalah Ultra Box menawarkan pengalaman 4K UHD untuk pelanggan yang mempunyai televisyen 4K UHD sahaja manakala Ulti Box boleh digunakan mereka yang mempunyai televisyen versi HD.

“Buat pelanggan sedia ada, naik taraf pengalaman menonton Astro di rumah dengan tawaran swap atau menukarkan perkhidmatan pelanggan yang tidak memiliki Ultra Box terus kepada Ulti Box.

“Caj pemasangannya lebih rendah dengan hanya RM49 berbanding RM99 untuk pelanggan baharu,” katanya.

Menurut kenyataan itu lagi, pelanggan juga dapat menikmati penjimatan yang lebih banyak bersama bundle Astro & Broadband yang digabungkan ke dalam satu bil sahaja.

“Semua pelanggan Astro boleh mendapatkan Astro & Broadband dari serendah RM6/hari untuk 100Mbps dan hingga 102 saluran,” ujarnya.

Selepas mendapat sambungan ke internet, pelanggan boleh strim program kegemaran terkenal seperti siaran langsung perlawanan bola sepak Liga Perdana Inggeris dan Liga Juara-Juara, drama Korea dan pelbagai filem menarik dan eksklusif.