KUALA LUMPUR: Selepas dinobatkan sebagai juara program realiti Big Stage 2023, penyanyi, penyanyi Nadeera enggan lagi leka sehingga membuatkan namanya kembali ‘suam’.

Tidak mahu membuang masa, Nadeera atau pemilik nama penuh Farah Nadeera Zaini, 30, itu terus hadir dengan karya baharu berjudul Emas yang lari daripada kebiasaan single terdahulunya yang lebih bertemakan cinta.

Akui perjalanan single Emas ini agak berliku kerana anak kelahiran Johor ini mahu sesuatu yang berbeza dan meninggalkan impak bermakna untuk peminat yang menantikan karya terbaharu daripadanya.

“Perjalanan single Emas agak berliku. Saya dan pihak pengurusan mencari naskhah yang sesuai selepas tamatnya Big Stage dan perjalanannya tidak mudah. Saya mahukan sesuatu yang berbeza.

“Selepas duduk berbincang dan berdiskusi mencari material yang sesuai, kami bersepakat untuk menjadikan Emas sebagai single perdana pasca kejuaraan Big Stage. Ia bercerita mengenai semangat dan kebangkitan, sesuai dengan perjalanan baharu saya selepas memenangi pertandingan terbabit.

“Saya enggan leka dan tak mahu nama kembali ‘suam’, jadi saya mencari sesuatu seperti Emas untuk diketengahkan,”  katanya.

Nadeera juga menyatakan bahawa kemenangannya di Big Stage merupakan satu kemenangan yang bermakna dan mengambil ia sebagai satu perjalanan yang baharu dalam karier seninya.

BACA: Big Stage 2023: Ini kemenangan paling bermakna - Nadeera Zaini 

BACA: 
Big Stage 2023: Menang bergaya, Nadeera Zaini dinobat juara musim kelima

Sehubungan dengan itu, Nadeera dan pihak pengurusan, Woodwind Records bersetuju untuk memulakan perjalanan karier Nadeera dengan melakukan penjenamaan semula.

Jika dahulu ramai yang mungkin kenal dengan nama Nadeera Zaini atau Farah Nadeera, kali ini penyanyi genit berbakat besar ini hanya mahu membawa nama Nadeera sahaja.

“Jadi, keputusan kami adalah untuk membawa nama Nadeera sahaja kerana percaya nama itu boleh memberi nafas baharu terhadap kerjaya seni saya. Saya berharap penjenamaan semula membawa tuah dalam bidang seni.

“Saya juga mempunyai perancangan jangka masa panjang untuk melebarkan sayap sekitar nusantara serta ke peringkat antarabangsa, jadi penjenamaan ini tepat sebagai ‘kelahiran’ semula Nadeera,” ujarnya lagi.

Lagu Emas mendapat khidmat Omar K, Iqie Hugh dan Firdaus Rahmat selaku komposer dan penulis lirik juga bersama penyanyi Datin Alyah.

Emas sudah boleh distrim di  semua platform penstriman muzik.