SOSIALIT, Paris Hilton memaklumkan dia menolak pelawaan Presiden Amerika Syarikat, Joe Biden untuk menjadi DJ di Sidang Kemuncak Amerika demi menghadiri majlis perkahwinan bintang pop, Britney Spears.

Hilton merupakan rakan lama kepada penyanyi lagu Toxic itu, dan pada majlis yang berlangsung pada Khamis lalu, Hilton bertanggungjawab mengendalikan parti resepsi yang dihadiri ramai bintang ternama.

Namun situasi itu bermakna Hilton terpaksa menolak pelawaan untuk menjadi DJ dan mengendalikan makan malam Sidang Kemuncak Amerika, yang dihadiri pemimpin dari seluruh dunia, pada malam yang sama.

"Saya sebenarnya diminta menjadi DJ untuk presiden Biden untuk makan malam itu, tetapi majlis perkahwinan sahabat lebih penting bagi saya," katanya dalam sesi podcast pada pagi Jumaat.

Hilton antara selebriti yang kerap dijemput menjadi DJ untuk majlis dan parti di Hollywood, malah didakwa mendapat bayaran AS$1 juta semalam untuk tugasan itu.

Hilton juga mendedahkan dia terpaksa menyembunyikan perihal majlis itu dari pengetahuan umum.

"Saya merahsiakannya sepanjang minggu, saya tidak memberitahu sesiapa, malah mereka yang bekerja dengan saya termasuk 'glam team' yang menguruskan pakaian saya untuk majlis berkenaan, terpaksa mengunci mulut.

"Saya tidak mahu bercerita panjang kerana lebih baik pengantin sendiri bercerita tentang majlis perkahwinannya, tetapi saya turut sama berkongsi kegembiraan.

“Dia (Spears) kelihatan menakjubkan. Saya sangat gembira melihat dia menemui pasangan hidupnya dan mereka adalah pasangan yang sangat sesuai,” tambah Hilton.

BACA: Britney Spears kahwin secara eksklusif, bekas suami pula buat kecoh!

Spears mengahwini Sam Asghari, seorang pelakon lagak ngeri dan jurulatih senaman, di kediaman mereka di Thousand Oaks, California.

Selain Hilton, bintang lain yang turut memeriahkan majlis tersebut ialah Madonna, Selena Gomez, Drew Barrymore, Maria Menounos, Ansel Elgort, will.i.am, dan Donatella Versace.