SEOUL: Selepas menyertai latihan wajib perkhidmatan tentera pada 13 Disember lalu, gambar pertama anggota kumpulan BTS, Jin mula tular di media sosial sejak semalam.

Imej Jin or Kim Seok-jin dengan pakaian seragam tentera disiarkan di The Camp yang merupakan laman web untuk anggota keluarga Korea Selatan mengetahui perkembangan terkini orang tersayang. 

Anggota BTS berusia 30 tahun itu kelihatan berbeza dengan kulit sawo matang dengan potongan rambut pendek.

Terdahulu, penyanyi itu memberi sedikit gambaran kepada peminatnya tentang potongan rambut terbaharu di Weverse pada 11 Dis dengan kapsyen "lebih comel daripada yang saya jangkakan".

Jin selaku anggota tertua BTS akan berkhidmat selama dua tahun sekali gus tidak akan membuat sebarang penampilan bersama BTS sepanjang tempoh itu.

Dalam perkembangan lain, BTS meraih sebuah lagi pencapaian selepas video muzik Spring Day mencapai 500 juta tontonan di YouTube sehingga 23 Disember.



Spring Day yang merupakan video muzik ke 15 BTS mula ditayangkan sejak 13 Feb 2017 diikuti kejayaan DNA, Fake Love, MIC Drop (Steve Aoki Remix), Blood Sweat & Tears, Dynamite dan Butter.