PELAKON dan penyampai radio Era, Fazziq Muqris menjelaskan dia masih dalam keadaan baik selepas berdepan situasi menyeramkan apabila menerima panggilan misteri di konti baru-baru ini.

Tidak merasa trauma dengan kejadian tersebut, Fazziq dalam masa sama berkata di tidak mahu mengulas lanjut mengenai situasi misteri itu, sebaliknya ingin melupakan sahaja.

“Saya kalau boleh tak mahu ulas lagi isu itu sebab khuatir akan jadi meleret. Sebab perkara ini sudah lepas, walaupun dah tular sehingga ke Indonesia dan negara lain, tetapi elok lupakan.

“Situasi itu mengejutkan saya. Pada mulanya saya hanya niat nak bersuka sahaja lakukan live dengan peminat di TikTok cerita topik pasal sekolah, tiba-tiba ada seseorang meluahkan perasaan yang mengerikan.

“Alhamdulillah, saya tidak trauma pun sampai sekarang. Saya percaya hantu tidak wujud, tetapi jin dan makhluk halus itu wujud.

“Saya pun tidak pasti siapa yang membuat panggilan itu, takut benda halus itu yang kacau saya. Saya sendiri tiada jawapan yang kukuh siapa dia itu,” katanya kepada Gempak.

Dalam masa sama, bekas peserta Hero Remaja 2021 itu meluahkan rasa syukur dan berterima kasih kepada orang ramai yang mengambil berat terhadap dirinya.

“Susulan kejadian tersebut, alhamdulillah saya baik-baik sahaja. Ramai orang risau dan khuatir dengan saya selepas kejadian pada hari itu. Saya berterima kasih kepada semua yang mengambil berat pada saya.

“Balik rumah saya boleh tidur dengan lena sahaja, tidak terganggu sehingga terbawa-bawa ke rumah.

"Saya percaya pada agama dan Allah, alhamdulillah semuanya baik,” tambahnya.

Terdahulu, Fazziq yang mengendalikan segmen 40 Era berdepan situasi menyeramkan apabila tiba-tiba menerima panggilan daripada seorang wanita yang menangis dan meminta tolong sebelum mengilai.

Kejadian tersebut berlaku sewaktu Fazziq bersama rakan setugas Zaid membuat sesi siaran langsung bersama pendengar Era di laman sosial TikTok.

Sesi tersebut kemudian dirakam dan dimuat naik semula orang beberapa pengguna laman sosial itu sehingga menjadi tular. -Gempak