KUALA LUMPUR: Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Zulkifli Mohamad Al-Bakri memaklumkan pemantauan rapat sedang dilakukan berhubung perkembangan pelajar Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) yang terbabit dalam kemalangan bas di Nilai Square, Bandar Baru Nilai, awal pagi tadi.

Menurut Zulkifli, bas tersebut dalam perjalanan membawa pelajar dari kolej kediaman USIM menuju ke kampus untuk mengikuti sesi pengkuliahan.

""Saya dimaklumkan, pelajar yang mengalami kecederaan telah di hantar ke Hospital Tunku Jaafar (HTJ) dan Pusat Kesihatan Universiti untuk mendapatkan rawatan lanjut.

"Saya telah meminta Bahagian Hal Ehwal Pelajar beri laporan perkembangan keadaan para pelajar. InsyaAllah saya akan pastikan urusan kebajikan mereka semuanya terjaga.

"Pihak USIM melalui Bahagian Hal Ehwal Pelajar akan terus memantau keadaan semasa pelajar yang terlibat dalam kemalangan tersebut dan urusan kebajikan pelajar yang terlibat sentiasa menjadi keutamaan universiti," katanya.

Beliau juga memaklumkan, tindakan lanjut akan diambil selepas mendapat laporan penuh dari pihak berkuasa.


BACA: Bas terbabas langgar pokok, 4 pelajar perempuan USIM cedera