Sidang media harian pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) akan dilaksanakan tiga kali seminggu bermula minggu hadapan.

Menteri Kanan Kluster Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, sidang media tersebut hanya akan diadakan pada setiap Isnin, Rabu dan Jumaat.

“Ingin saya maklumkan bahawa hari ini hari terakhir saya bersiaran langsung setiap hari dan hari ini adalah hari terakhir bersiaran pada hujung minggu.

“Mulai minggu depan, sidang akhbar akan dibuat tiga kali seminggu iaitu pada Isnin, Rabu dan Jumaat sahaja,” katanya.

Beliau sempat berseloroh kepada wartawan dan para penonton berkenaan baju batik yang sering dipakainya setiap hujung minggu.

“Mungkin selepas ini, tidak ada lagi baju batik berwarna-warna yang menjadi asas kepada kuih muih dan minuman tuan puan sekalian,” ujarnya.

Justeru, beliau merakamkan penghargaan kepada semua pihak dalam memerangi COVID-19 terutama petugas barisan hadapan yang bertugas tanpa mengira rasa penat dan lelah.

Tidak ketinggalan, pengamal media yang komited tanpa jemu dan berdedikasi menyampaikan laporan yang tepat kepada rakyat setiap hari sejak tiga bulan lalu.

“Kepada semua rakyat Malaysia yang mematuhi perturan dan SOP yang ditetapkan setiap masa, terima kasih saya ucapkan atas kerjasama dan sokongan,” katanya.