LANGKAWI: Seramai 10 individu dikompaun RM4,000 setiap seorang selepas ditahan kerana disyaki terlibat dalam parti liar di sebuah hotel di Pantai Tengah, di sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Langkawi, ACP Shariman Ashari berkata, kesemua mereka berusia antara 23 dan 31 tahun, ditahan dalam serbuan kira-kira jam 1.30 pagi.

Serbuan dijalankan sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Langkawi selepas menerima maklumat awam mengatakan terdengar bunyi bising dari sebuah bilik di hotel berkenaan.

"Sebaik diserbu, terdapat 10 lelaki dan pemeriksaan menjumpai lapan paket plastik lutsinar berisi bahan disyaki dadah jenis ketamin seberat 7.2 gram dan dua botol dipercayai ubat batuk 200 milimeter di atas meja kecil di dalam bilik tersebut,” katanya ketika dihubungi Astro AWANI, semalam.

Shariman memaklumkan, kesemua lelaki itu datang dari Kuala Lumpur ke pulau itu untuk berhibur.

Katanya, kesemua suspek ditahan dan dibawa ke IPD Langkawi untuk tindakan lanjut.

Hasil saringan air kencing mendapati enam daripadanya positif ketamin manakala empat lagi negatif.

Katanya, kesemua mereka dikenakan kompaun RM4,000 setiap seorang kerana melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perkara 9 Peraturan Pencegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (PPDPPB) Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan (LLDKTJ) 2021 (Aktiviti terlarang bilangan 11).

Enam yang terlibat dadah disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan Seksyen 15(1)(a) ADB 1952, ujarnya.

Suspek dibawa ke IPD Langkawi untuk tindakan lanjut. - Foto ihsan polis