Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) dilapor akan mempertimbangkan sama ada untuk merayu kepada mahkamah Southwark Crown di London untuk mengurangkan hukuman yang dikenakan ke atas bekas pelajar pinjaman Majlis Amanah Rakyat (Mara) Nur Fitri Azmeer Nordin.

Nur Fitri dijatuhkan hukuman penjara lima tahun di atas 13 kesalahan memiliki lebih daripada 30,000 imej dan video lucah kanak-kanak.

Menterinya Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, mencadangkan supaya rayuan dibuat untuk mengurangkan tempoh hukuman.

BACA: KKLW timbang rayu kes pelajar tajaan MARA dihukum penjara di London - Shafie Apdal

Namun tidak semuanya menyambut baik cadangan rayuan itu yang dilihat seperti memberi ‘peluang kedua’ kepada pesalah pedofil itu.

Ramai netizen yang menyuarakan rasa tidak puas hati mereka sejurus berita itu memenuhi portal-portal berita.






Sementara itu, Facebook Astro AWANI turut dibanjiri komen-komen dari para netizen yang rata-ratanya meluahkan rasa berang terhadap perbuatan Nur Fitri.

fb 1

fb 2

fb 3

fb 4

fb 5

Nur Fitri yang ditahan di kediamannya di Queensborough Terrace, West London mula belajar di Imperial College sejak tahun lalu.

Pihak Polis Metropolitan berjaya mengesan Nur Fitri selepas menemui satu akaun internet miliknya yang telah memuat turun ribuan video dan imej lucah kanak-kanak.

Polis telah bertindak menggeledah rumahnya pada November 2014 dan menemui komputer riba milik Nur Fitri yang masih terbuka bersebelahan sebuah patung kanak-kanak.

Kongsi pandangan anda