KUALA LUMPUR: Pada 22 Januari lalu, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan menandatangani watikah pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) selepas menerima mengadap Menteri Besar, Datuk Hasni Mohammad di Istana Bukit Serene.

Johor bakal menyaksikan seramai 2,599,797 juta pengundi aktif daripada keseluruhan kira-kira 3.52 juta penduduk negeri ini akan layak mengundi dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) yang akan diadakan tidak lama lagi.

Menjelang PRN Johor, Agenda AWANI malam ini bersama Pengarah Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) dan Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan, yang akan membincangkan tujuan, strategi dan impak yang bakal disaksikan menerusiUndi 18 yang akan dilaksanakan kali pertama.

Turut sama akan dibincangkan ialah prosedur operasi standard (SOP) baharu bagi ibadah umrah susulan kebenaran semula perjalanan ibadah itu bermula 8 Februari ini bersama Setiausaha Bahagian Perlesenan dan Penguatkuasaan, Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya, serta Presiden Persatuan Syarikat Pengendalian Pelancongan Bumiputera Malaysia, Harun KC Ahmmu.

Pastikan temu janji anda bersama Agenda AWANI malam ini pukul 8.30 malam di saluran 501 dan astroawani.com.