MANJUNG: Pasangan suami isteri maut selepas kereta yang mereka naiki terbabas sebelum terbakar di Jalan Kampung Colombia, Ayer Tawar, dekat sini, hari ini.

R Ellango, 51, dan isterinya S Thavaselvi, 43, disahkan maut di tempat kejadian oleh petugas kesihatan.

Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Perak, pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada jam 5.32 petang sebelum sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Ayer Tawar digerakkan ke lokasi.

Katanya, Proton Iswara dinaiki kedua-dua mangsa dipercayai dalam perjalanan dari arah Sitiawan ke Ayer Tawar sebelum terbabas dan melanggar tiang elektrik serta pokok di tepi jalan.

“Setibanya bomba di lokasi kejadian mendapati kedua-dua mangsa sudah dikeluarkan oleh orang awam dan kenderaan juga sudah terbakar.

“Mangsa kemudian disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh petugas kesihatan dan mayatnya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya hari ini.

Menurut jurucakap itu lagi, kereta mangsa musnah terbakar 90 peratus dan bomba mengambil masa 20 minit untuk memadam kebakaran itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Manjung Asisten Komisioner Nor Omar Sappi ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata pihaknya masih menyiasat lanjut.