SEREMBAN: Tiga suspek termasuk seorang remaja perempuan berumur 18 tahun yang direman sebelum ini susulan penemuan mayat wanita dalam gaung di Kilometer 14, Jalan Lama Bukit Putus-Seremban, ditahan semula hari ini untuk siasatan mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan.

Ketua Polis Daerah Seremban ACP Nanda Maarof berkata ketiga-tiga suspek sebelum ini direman mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan tetapi dibebaskan dengan jaminan polis selepas tempoh reman tamat.

Katanya, kesemua tertuduh ditahan semula bagi membolehkan siasatan lanjut dibuat atas dakwaan dengan sengaja mendatangkan kecederaan parah bagi kes sama.

"Kita sudah jamin tetapi menahan semula kesemua suspek di bawah kes 325 Kanun Keseksaan dan polis akan buat permohonan reman di Mahkamah Majistret esok. Mungkin minggu depan kita akan dakwa," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas mengadakan tinjauan ke tapak bazar Ramadan di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi hari ini.

Sementara itu, Nanda berkata seorang daripada suspek mempunyai rekod jenayah kes berlainan pada 2011 dan telah menjalani hukuman selama tiga tahun mengikut Seksyen 201 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan mayat.

Media sebelum ini melaporkan mayat seorang wanita ditemukan dalam keadaan tertiarap di Jalan Lama Bukit Putus, kira-kira pukul 10.50 pagi, pada 20 Mac lepas.

Susulan itu, tiga individu yang mempunyai pertalian keluarga dengan mangsa ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Terdahulu, ketika tinjauan berkenaan Nanda berkata pihaknya berpuas hati dengan tahap pematuhan prosedur operasi standard (SOP) oleh peniaga dan pengunjung.

Katanya, seramai dua ke empat anggota polis ditempatkan di bazar-bazar ramadan di sekitar Seremban bagi tujuan pemantauan selain memastikan kelancaran urusan di tapak bazar.

-- BERNAMA