KUALA LUMPUR: Dakwaan bahawa Pas menolak tawaran untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor adalah sebuah penipuan dan persepsi jahat.

Jelas Ketua Penerangan Pas, Khairil Nizam Khirudin, Pas masih belum melakukan apa-apa rundingan politik untuk menghadapi PRN kerana masih meneliti laporan serta mengumpul data dan analisa lanskap politik di negeri itu.

Dalam kenyataannya pada Jumaat, beliau turut menegaskan Pas terus konsisten berusaha ke arah membentuk satu gagasan besar politik Penyatuan Ummah bersama dengan mereka yang bukan Islam serta tidak ekstrim terhadap Islam.

Jelasnya, agenda Pas adalah menyatukan umat Islam bersama dengan bangsa lain yang telah menjadi tonggak serta paksi kekuatan Malaysia.

Tambahnya, Pas turut menolak mana-mana usaha yang cuba menimbulkan api perpecahan dalam kalangan parti-parti Melayu serta terus menimbulkan syak wasangka sesamanya.

Pas. ujarnya, sedang memberi penumpuan kepada pemerkaaan jentera dalaman parti bagi PRN Johor serta Pilihan Raya Umum (PRU15).