MALAM ini secara rasminya, Sukan SEA ke 29 bakal membuka tirai, dengan majlis pembukaan dijangka berlangsung gilang-gemilang di Stadium Bukit Jalil.

Persiapan untuk upacara itu telah bermula berbulan yang lalu, namun sejak beberapa minggu kebelakangan ini, foto-foto stadium kebanggaan negara itu yang siap dibaik pulih rancak dikongsi di laman sosial, sekaligus menarik minat khalayak untuk menyaksikannya sendiri.

Acara pembukaan yang bakal bermula jam 8 malam ini, dikhabarkan dirancang untuk menyamai taraf acara pembukaan Olimpik, tentunya mengundang rasa tidak sabar penonton.

Apapun, sebelum itu, ada baiknya peringatan ini dikongsi agar kemegahan yang dirancang dapat dilaksanakan dengan sebaik-baiknya.

Akaun Instagram stadium_bukitjalil memuat naik status mengingatkan orang ramai agar tidak menyentuh lampu LED yang diletakkan pada kerusi penonton.


Ini kerana lampu tersebut merupakan prop penting dan sangat sensitif. Jika ada yang tidak menyala, ia akan menjejaskan bahagian-bahagian tertentu dalam acara pembukaan nanti.

Untuk mendapatkan hasil yang terbaik, kerjasama semua amat diperlukan dan rakyat Malaysia diseru mengubah mentaliti kelas ketiga mereka.