KUALA LUMPUR: Dua pemain pertahanan Muhammad Ariff Farhan Md Isa dari pasukan Kedah Darul Aman FC dan Muhamad Shahrul Nizam Ros Hasni dari Terengganu FC dipanggil menyertai skuad Harimau Malaya untuk dua aksi persahabatan bulan depan.

Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dalam kenyataan hari ini memaklumkan kedua-dua pemain yang dipanggil ketua jurulatih kebangsaan, Tan Cheng Hoe itu akan melapor diri ke kem latihan pusat skuad bola sepak kebangsaan di sini, petang esok.

"Ia bagi melengkapkan senarai 24 pemain Harimau Malaya yang dipanggil untuk menghadapi dua Perlawanan Antarabangsa Tier 1 bertemu Jordan pada 6 Okt dan Uzbekistan pada 9 Oktober berlangsung di Amman, Jordan," menurut kenyataan itu.

Muhammad Ariff Farhan dan Muhamad Shahrul Nizam dipanggil bagi menggantikan tonggak pertahanan Selangor FC, Syahmi Safari dan pemain pertahanan kelab Denmark, FC Midtjylland Dion-Johan Cools, yang terpaksa digugurkan akibat kecederaan.

Pasukan kebangsaan dijadual berlepas ke Amman pada Sabtu bagi menghadapi dua aksi persahabatan yang berlangsung dalam tempoh jendela perlawanan antarabangsa FIFA, dan dijadual pulang ke tanah air pada 10 Oktober.

-- BERNAMA