SADIO Mane dilaporkan bakal menamatkan tempoh enam tahunnya di Liverpool pada musim panas ini, menambah kesengsaraan skuad kendalian Jurgen Klopp selepas kekalahan mereka di final Liga Juara-Juara kepada Real Madrid semalam.

Menjelang perlawanan akhir di Paris, laporan mencadangkan Mane mungkin meninggalkan kelab itu untuk Bayern Munich tetapi dia enggan membincangkan perkara itu sehingga tamat aksi final.

Tetapi, sementara Sportsmail memahami Mane masih belum memberitahu Liverpool secara khusus bahawa dia mahu meninggalkan musim panas ini, laporan mendakwa dia telah memutuskan masa depannya terletak jauh dari kelab.

Difahamkan, ia akan mengambil tawaran melebihi GBP35 juta untuk The Reds melepaskan khidmat pemain kebangsaan Senegal itu kepada Bayern Munich.

Semalam, wartawan Itali, Fabrizio Romano, mendakwa Mane telah memutuskan untuk meninggalkan Liverpool.

Bayern adalah 'pesaing kuat' untuk menandatangani pemain sayap Senegal itu yang telah memenangi hampir setiap trofi yang mungkin sepanjang berada di Merseyside.

"Dia bersedia untuk pengalaman baharu selepas bertahun-tahun istimewa bersama Reds -- ia akan disahkan kepada kelab.

"FC Bayern adalah pesaing yang kuat -- tetapi ia masih terbuka dan belum selesai kerana Sadio mahu menunggu sehingga tamat perlawanan akhir." 


Mane kelihatan termenung dalam beberapa gambar perarakan Piala FA dan Piala Carabao Liverpool melalui jalan-jalan di bandar itu semalam.

Klopp disoal tentang masa depan Mane sebelum tewas kepada Real Madrid dan dia gagal memberikan banyak hadiah.

Dia berkata: "Sadio dalam prestasi terbaiknya, kegembiraan untuk ditonton dalam latihan dan dalam permainan.

"Kami banyak bertanya kepadanya. Dia telah melalui musim yang sangat panjang, banyak perlawanan akhir, dan setakat ini ia merupakan salah satu musim yang paling berjaya untuknya.

Klopp menambah: "Di mana sahaja Sadio akan bermain musim depan dia akan menjadi pemain yang besar. Itu satu kepastian."

Mane telah menjadi salah seorang pemain paling berpengaruh dalam kejayaan Liverpool dalam beberapa tahun kebelakangan ini, menjaringkan 120 gol dan memberikan 48 bantuan dalam 269 penampilan sejak menyertai dari Southampton pada 2016.