Pengarang Astro AWANI, Haider Yutim tercalon dalam kategori Wartawan Terbaik Seni Bela Diri dalam Anugerah Seni Bela Diri Global 2018 yang akan berlangsung di Hotel JW Marriott, Singapura pada 8 November.

Anugerah berprestij berkenaan diadakan untuk memberi penghargaan kepada atlet berprestij, jurulatih berbakat, penggiat industri yang inovatif dan personaliti media yang bertanggungjawab dalam memartabat sukan seni bela diri pada tahun lalu.

Turut tercalon dalam kategori berkenaan ialah tujuh wartawan tempatan dan antarabangsa termasuk Ariel Helwani (ESPN/MMA Fighting), Chris Mohan (Malay Mail), JM Siasat (GMA), Manabu Takashima (MMA Planet), Mike Bohn (MMA Junkie), Mike Murillo (Business World) dan Santino Honasan (ABS-CBN).

Walaupun Malaysia tidak tercalon dalam kategori-kategori lain, penganjuran tahun ini disertai oleh beberapa nama besar rantau ini termasuk ONE Championship juara dunia, Aung La N Sang dari Myanmar, ONE Championship juara bantamweight interim Kevin Belingon dari Filipina dan calon Full Metal Dojo, Nithima Attasophonwatthana dari Thailand.