IPOH: Perak FC memperkenalkan jersi rasmi untuk pasukan The Bos Gaurus (TBG) pada Rabu yang ditaja sebuah syarikat tempatan, Kaki Jersi Sdn. Bhd. (KJ).

Seperti kebanyakan pasukan Liga Malaysia lain, pengenalan jersi home and away itu turut dilakukan secara maya melalui laman Facebook rasmi perakfc.com.my
 
Selain Perak FC, Kaki Jersi turut menaja pasukan Negeri Sembilan FC (NSFC).

Sementara itu, Ahli Lembaga Pengarah Perak FC, Khairul Shahril Mohamed ketika melancarkan logo rasmi baru-baru ini meminta penyokong skuad TBG agar hanya membeli jersi Perak FC yang asli dan mengelakkan pembelian jersi tiruan.

Menurutnya, penjualan jersi tiruan adalah antara perkara yang dibincangkan beliau dengan syarikat penaja pakaian rasmi itu dan ia akan ditangani dengan cara berhemah.

"Kita faham mereka (penjual jersi tiruan) berniaga, jadi saya serahkan kepada Kaki Jersi untuk perkara ini diuruskan sebaik mungkin. Maksudnya kalau kita halang mereka untuk berniaga, maka kita perlu urus dengan cara lain,” katanya.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, Komunikasi dan Multimedia Perak mencadangkan agar pihak penaja mungkin boleh melantik para peniaga berkenaan sebagai ejen untuk menjual produk pasukan.

"Kita tidak mahu, jika kita halang mereka tetapi kita tidak beri peluang kepada mereka dan saya berharap peniaga boleh berurusan dengan kita mengenai perkara ini," ujarnya.

Katanya, pembelian jersi asli dapat membantu dan menyokong Perak FC selain syarikat Kaki Jersi yang merupakan sebuah jenama tempatan.

"Faktor utama kita memilih mereka ini ialah kerana ia bersesuaian dengan kehendak semasa dari segi kualiti, harganya dan paling penting ini produk tempatan yang boleh kita angkat di peringkat lebih tinggi,” tambahnya.