PARIS St Germain terikat 1-1 di tempat sendiri dengan Benfica dalam pertembungan Kumpulan H Liga Juara-Juara pada Selasa, ketika kelab Perancis itu gagal menang untuk perlawanan ketiga berturut-turut dalam semua pertandingan.

Pemain PSG, Kylian Mbappe membuka tirai jaringan dengan sepakan penalti pada separuh masa pertama sebelum Joao Mario menyamakan kedudukan dengan satu lagi sepakan penalti pada minit ke-62 untuk memberikan pelawat berkongsi mata.

Mbappe menjaringkan gol empat minit sebelum tamat perlawanan tetapi percubaannya diabaikan kerana ofsaid.

Keputusan itu menjadikan PSG di tangga teratas kumpulan dengan lapan mata daripada empat perlawanan, mendahului Benfica dengan gol yang dijaringkan.

Juventus berada di tangga ketiga dengan tiga mata, di hadapan Maccabi Haifa selepas dikejutkan 2-0 oleh pasukan Israel itu.

Benfica membuat permulaan yang lebih cerah, walaupun mereka gagal mencipta peluang yang jelas manakala PSG mengambil masa 34 minit untuk mendapatkan gol pertama mereka mengenai sasaran menerusi Pablo Sarabia, yang percubaan lemahnya mudah disekat oleh Odysseas Vlachodimos.

Enam minit kemudian, bagaimanapun, tuan rumah mendahului apabila Mbappe dengan tenang menyempurnakan sepakan penalti selepas Juan Bernat dikasari Antonio Silva.

Gol itu bermakna dia menjadi penjaring terbanyak PSG dalam Liga Juara-Juara dengan 31 gol -- lebih satu daripada Edinson Cavani.

Mbappe melakukannya sekali lagi enam minit selepas separuh masa kedua, tetapi percubaan kaki kanannya hanya tersasar.

Benfica kemudian menyamakan kedudukan sejurus selepas sejam ketika Mario menyempurnakan sepakan penalti selepas kekasaran teruk ke atas Rafa Silva oleh Marco Verratti.

Kedua-dua pasukan kelihatan berpuas hati dengan satu mata setiap satu daripada pertemuan yang kurang memberangsangkan, yang menyebabkan mereka berada di ambang kelayakan ke pusingan 16 terakhir.

PSG seterusnya menjadi tuan rumah Maccabi pada 25 Oktober apabila Benfica akan menentang Juventus.